9è curs 2015-2016

El curs 2015-2016 hem iniciat un treball amb la UAB sobre les granges escolars. L’Arnau Cadell està desenvolupant noves propostes d’agroecologia escolar: una cooperativa d’alumnes. Les escoles Turó can Mates i Gerbert d’Orlhac estan desenvolupant projectes d’hort solidari. Els esplais de Sant Cugat han entrat en contacte amb Cotacachi, Equador, i desenvolupen un projecte d’intercanvi de lleure. Hem desenvolupat una activitat concreta amb pel·lícules taquilleres. A continuació us en fem resums:

Cooperativa de l’INS Arnau Cadell

S’ha desenvolupat, a iniciativa del professorat del centre (i amb el suport de vsf-Justícia Alimentària Global), una experiència de cooperativa d’alumnes. Aquesta no és una cooperativa agrària, però han treballat en l’hort per poder comercialitzar els productes. L’ha desenvolupat el curs de 4rt A de l’ESO, com a treball per projectes, i els resultats que podreu conèixer aquí són tan satisfactoris, que el centre ja ha presentat en un curs l’experiència i treballa per ampliar-la pel curs 2016-2017.

Estudiants de secundària a la cooperativa El CabàsGranges escolars

La UAB (el departament de Veterinària el de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica) i l’Ajuntament hem tornat a subscriure un conveni de col·laboració, curtet, per diagnosticar l’estat de les granges escolars de les escoles Pins del Vallès i La Floresta. Aquestes instal·lacions poden repensar-se en base a diversos aspectes: primer, emmarcar-les en l’agroecologia escolar, i orientar-les vers la participació en l’eix alimentari; segon, tenir en compte l’evolució del concepte de benestar animal (socialment i jurídica) i plantejar canvis; tercer, actualitzar les instal·lacions. La idea és fer una feina que eixampla l’àmbit productiu del sistema alimentari escolar, i que aquesta sigui útil pel món escolar en general. L’estudiant Pau Cardoner està desenvolupant la seva recerca de màster en aquest tema.

Gràcies a tots i totes!Horts solidaris

L’escola Turó can Mates va començar a obrir fa pocs anys la porta a la solidaritat a partir del seu hort escolar ecològic. L’alumnat ha començat a treballar en el seu temps de menjador una parcel·la dedicada íntegrament a la producció per la venda a les famílies i així recaptar diners. Aquests diners serveixen per col·laborar amb algun/s projecte/s de solidaritat. D’aquesta manera, de la mà de la solidaritat, s’obre l’àmbit de la comercialització en el sistema alimentari escolar. En el darrer curs, s’ha sumat l’AMPA a través d’un projecte d’aprenentatge servei, que ha ajudat a visibilitzar-lo socialment.

L’escola Gerbert d’Orlhac ha impulsat aquest curs 2015-16 un projecte d’aprenentatge servei similar, orientat a ajudar una associació que treballa pel benestar animal.

Hort de l'escola Gerbert d'OrlhacLleure i Cotacachi, Equador

L’agroecologia escolar pot fer de pont entre poblacions llunyanes. Això és el que ha demostrat el grup d’educadors i educadores dels esplais Pica Roca i Sarau amb el seu intercanvi a Cotacachi, Equador.

Aquí podreu conèixer més sobre la relació entre Sant Cugat i Cotacachi.

a5-IMG_0303Una dona de pel·lícula

Hem desenvolupat una experiència concreta dins del nostre plantejament general de treball amb pel·lícules taquilleres. Es tracta de subtitular vídeos per canviar de nivells en el Test de Bechdel. La realització de l’activitat a un centre no ha estat del tot exitosa, cal dir-ho, l’avaluació que en fem és que cal millorar-la, però sí ens ha donat moltes pistes per continuar. Ens ha permès, a més, treballar amb moltes entitats que no són d’educació ambiental i això ha estat molt enriquidor.

1122_TOT16_pelis

 

Anuncis