Plantes medicinals, farmaciola escolar, farmacopea de barri…

Com treballar amb plantes medicinals als horts escolars? nosaltres hem tingut algunes petites experiències i alguna proposta interessant, i aquí us les posem a l’abast juntament amb el projecte ConeCT-e:

Espiral d’aromàtiques

La construcció en espiral és una tècnica que es relaciona amb la permacultura, una branca del disseny agrícola ecològic. Té el sentit de construir un espai diferenciat (pot estar al mig de l’hort) en el que es juga amb el disseny d’espais més secs/humits i orientació sud/nord.
Farmaciola escolar
Fer una recerca del coneixement en medicinals i les seves propietats o en varietats locals amb àvies i avis de l’entorn local pot ser una experiència molt interessant. Pot prendre la forma d’aprenentatge servei. Nosaltres hem fet una recerca prèvia amb les residències Sant Cugat i Sant Salvador per descobrir quins coneixements seran els que es descobriran en entrevistes.
La recollida de Coneixement Ecològic Tradicional (CET) té ara un recurs preciós que és el projecte ConEcT-e, pel qual la dinàmica d’entrevista es converteix en una forma de conservació del CET de privatitzacions i patents.

Farmacopea del barri

Es tracta de la proposta de compartir amb el barri els coneixements i les plantetes, potser amb portes obertes, presentacions, blogs, paradetes…

El que tenim escrit sobre tot això són les recerques de la Berta Claramunt i la Lorena Navarro:

https://agroecologiaescolar.files.wordpress.com/2016/09/memoriapractiquesbc.pdf
https://agroecologiaescolar.files.wordpress.com/2016/09/tfg-lorena-navarro.pdf

Anuncis