Pel·lícules i crispetes crítiques

L’agroecologia escolar ens proposa treballar l’aliment des de diferents dimensions. Sense dubte, una dimensió possible és la cultural. Treballar des de la cultura pot fer-se a través dels coneixements tradicionals sobre plantes remeieres, per exemple. Però també és bona estratègia fer una crítica a la cultura contemporània: quins discursos, quines idees contenen per exemple els diferents productes culturals que consumim?

1122_TOT16_pelisLes pel·lícules, els vídeos musicals, els vídeo-jocs, per exemple, són productes interessants per l’alumnat jove. Pensem que desenvolupar una mirada crítica a les pel·lícules pot ajudar a construir eines de pensament crític entre el jovent en general, i a aprofundir en particular en el tema de l’aliment, dels sistemes alimentaris globalitzat o camperols.

Com que els productes culturals són globals, no només tracten de l’aliment, es barreja en l’anàlisi temes com el gènere, els conflictes, les identitats, el medi ambient, la pau, etc. Per aquesta raó, no us expliquem en aquest bloc el treball que estem desenvolupant, sinó que ho farem en el http://osea2015blog.wordpress.com/, el de l’associació OSEA. Tot i això, de seguida veureu que està molt relacionat amb l’agroecologia escolar.

Anar a conèixer la feina sobre anàlisi crítica de pel·lícules que estem realitzant.

 

Anuncis